پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5002
-
الف
+

دو بازیگر مشهوری که نهم تیر متولد شدند

به مناسبت تولد "پیمان معادی" و "رضا شفیعی‌جم" نگاه تازه‌ای به کارنامه هنری این دو بازیگر می‌اندازیم.

به مناسبت تولد "پیمان معادی" و "رضا شفیعی‌جم" نگاه تازه‌ای به کارنامه هنری این دو بازیگر می‌اندازیم.

به گزارش آی‌فیلم، "پیمان معادی" بازیگر ایرانی سینمای ایران در سال 1349 در نیویورک آمریکا به دنیا آمده است و تحصیلاتش را در ایران سپری کرد.

او پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مهندسی متالوژی، فعالیت هنری خود را با نگارش فیلمنامه برای فیلم سینمایی «آواز قو» آغاز کرد و تا چند سال متمادی به عنوان نویسنده در سینمای ایران مشغول به کار بود. 

معادی که امروز به عنوان یکی از بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران محسوب می‌شود، در کارنامه کاری خود بازی در فیلم‌های سینمایی «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «برف روی کاج»، «ملبورن»، «بمب، یک عاشقانه»، «متری شیش و نیم» و «درخت گردو» را ثبت کرده است. 

این بازیگر سینمای ایران، اولین حضور حرفه‌ای خودش را مقابل دوربین به کارگردانی "اصغر فرهادی" در فیلم سینمایی «درباره الی» آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» نامزد بهترین بازیگر مرد از چند جشنواره خارجی به ویژه جشنواره «برلین» شد. 

از جمله آثار اخیر معادی در سینمای ایران، می‌توان به فیلم‌هایی چون؛ «بمب، یک عاشقانه»، «متری شش و نیم» و «درخت گردو» اشاره کرد. همچنین او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برنده بهترین بهترین بازیگر مرد در سینمای ایران شد. 

بیشتر بخوانید

"رضا شفیعی‌جم"

"شفیعی‌جم"، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، نهم تیرماه سال 1350 در شهر تهران به دنیا آمد و فعالیت هنری و حرفه‌ای خودش را با دیگر بازیگران هم نسل خود مانند "مهران مدیری" با بازی در مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» آغاز کرد. 

همکاری او با "مدیری" تا حد زیادی باعث محبوبیتش بین مردم شد و نقش "بامشاد" در سریال «نقطه چین» سکوی پرتابی برای "شفیعی جم" در تلویزیون محسوب می‌شود. شفیعی‌جم به دلیل حضورش در مجموعه‌های تلویزیونی و ایفای نقش در سریال‌هایی چون؛ «این چند نفر»، «کوچه اقاقیا»، «جایزه بزرگ»، «شب‌های برره» و «پیامک از دیار باقی» بین مردم به عنوان بازیگر تلویزیون شناخته شده است.

همچنین این بازیگر در فیلم‌های کمدی سینمای ایران نیز حضور داشته و از جمله کارهای مشهور او می‌توان به «چارچنگولی»، «افراطی‌ها»، «گیلدا»، «دم سرخ‌ها» و «وای آمپول» اشاره کرد. 

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران، از سال 1370 تاکنون مشغول به کار است و آخرین حضورش در تلویزیون با بازی در سریال «میانبر» به کارگردانی یزدان فتوحی و برای پخش از شبکه پنج سیما است. 

بیشتر بخوانید

م ن/ه خ

نظر شما
ارسال نظر